Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Blind alsnog op weg naar Manchester United

  • Brandje

    Hulde Marc. Weer op de laatste dagen van de transferperiode je beste speler verkocht!!!

    'Blind voor achttien miljoen euro naar Manchester United'

    Jordy Clasie verlengde zijn contract bij Feyenoord en Memphis Depay en Georginio Wijnaldum deden dat bij PSV, maar Ajax slaagt er niet in om Daley Blind voor de club te behouden. Het nieuws waar de supporters van de Amsterdammers al voor vreesden is volgens De Telegraaf een feit: Blind maakt nog voor het einde van deze transferperiode de overstap naar Manchester United.

    Volgens de ochtendkrant hebben Ajax en United vrijdagavond laat een akkoord bereikt over een transfersom van achttien miljoen euro. Blind en zijn zaakwaarnemer Rob Jansen hebben vervolgens hun jawoord gegeven aan de Engelse kampioen, die al wekenlang achter de verdediger annex middenvelder aan zit. Kort voor het sluiten van de transfermarkt lijkt het dus nog tot een overstap te gaan komen.

    De 24-jarige Blind werkte bij het Nederlands elftal samen met Louis van Gaal, die de Amsterdammer als linksback een basisplaats gaf op het WK. De oefenmeester bleek een groot fan te zijn van Blind, maar versterkte de selectie van United al met Luke Shaw en Marcos Rojo, die beiden op de linksbackpositie (kunnen) spelen. Desondanks wilde Van Gaal Blind nog hebben. Het is niet bekend of de Ajacied zich moet richten op een plek in de achterhoede of op het middenveld.

    Ajax heeft nu nog drie dagen de tijd om een opvolger te halen voor Blind, die al in het seizoen 2008/09 zijn debuut in het eerste elftal van de Amsterdammers maakte. Pas in het seizoen 2012/13 werd hij een basisspeler en in dit jaar werd hij direct door de fans gekozen tot Ajacied van het jaar. Blind, die nog een tweejarig contract heeft bij de recordkampioen, staat op 102 competitieduels voor Ajax. Hij zal zondag al niet meer meedoen tegen FC Groningen.

  • paul74

    Ik snap dat het een aderlating is maar 18 miljoen jonge ….. wat een bedrag voor zo´n speler. Dat doen ze dan weer goed daar.

    En is het een echte versterking voor Manchester United?

  • Brandje

    Wat kregen jullie voor Strootman en wat had ie op dat moment eigenlijk gepresteerd. Je kan er toch geen pijl op trekken

  • kieb

    pffffffff 18 miljoen!!!!!!

    Gefeliciteerd.

    Wat een bedrag zeg. De helft zou reeeler zijn. En dan ga je hem ook nog vergelijken met strootman. Het moet niet gekker worden.

    Door dit soort streken graaft van Gaal zijn eigen graf. Een jongen als Blind kan dat niveau niet aan.

  • paul74

    Ik heb het idee dat Strootman wel verder was, daar was ook nooit twijfel over of hij de top zou halen. Blind moest 2 jaar terug nog heel blij zijn dat hij een contract kreeg toch? Daarom zal ik nog het idee hebben dat het een twijfelgeval is.

    Maar ik snap best dat ajax geen 18miljoen kan weigeren. Als er vandaag iemand met een zak geld voor Depay of Wijnaldum komt zijn ze ook weg.

  • Brandje

    Jij begint over de helft dus 9 miljoen terwijl er ook zoiets voor Indi en de Vrij werd betaald en dan mij niet reeel noemen. Ik vergelijk hem niet als speler met Strootman maar puur om het feit sat Strootman niks heeft gepresteerd toen hij bij PSV wegging behalve als een dolle stier bij elk opstootje betrokken zijn. Ach ik leg het je wel uit als het allemaal te moeilijk voor je is

  • rustdag

    De CL centjes voor volgend seizoen zijn al weer binnen. alleen geen CL.. Na de Jong en Poulsen nu dus Blind. Dat iets iets te veel van het goede. we komen nu duidelijk ervaring tekort en mensen die op staan.

  • Brandje

    Is AS Roma ineens de top? Ik heb het erover dat Blind meerdere jaren CL in zijn benen heeft. Een zeer sterk WK heeft gespeeld. De Gouden schoen van Nedcerland heeft gewonnen. Dingen die Strootman niet heeft gedaan/gepresteerd en tuurlijk is Strootman gegroeid maar het gaat om het punt van de verkoop

  • kieb

    idd, jij ziet het niet reëel. Dat heb je heel goed gelezen.

  • bonaparte

    Leren ze het dan nooit in amsterdam ,kunnen ze niet gewoon eerder zaken doen ,waarom altijd op het einde van de transfer periode .

    Je kan zelf geen donder meer gaan halen .ajax zal wel weer met een koekebakker aangescheten komen ,of iemand kopen die niet in het eerste mag voetballen ,en niet goed genoeg is volgens de boer ,gevalletje die jongen van groningen .

    Bij groningen speelde hij elke week ,en scoorde er op los ,en nu mag hij niet spelen .langzaam brengen zegt de boer .

    Het is weer wachten op de volgende nederlaag ,en er zullen er dit jaar nog veel volgen .