Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Drama voor Jong Oranje

  • Bertus67

    Drama voor Jong Oranje

    Jong Oranje is nog lang niet zeker van deelname aan het EK van 2015. De ploeg van bondscoach Adrie Koster liep in het Koning Willem II-stadion in Tilburg tegen een zeperd aan. Slowakije ging er met de winst vandoor, na een goal van Adam Zreläk: 0-1.

    Inzet van het duel tussen Jong Oranje en Jong Slowakije was de eerste plaats in de poule. De ploeg van Koster had genoeg aan 1 punt, maar door slappe inzet en een overtuigend Slowakije ging die kans in rook op. Oranje moet nu hopen op een plaats in de play-offs, waar de 4 beste nummers 2 van de poules zich ook voor plaatsen. Slowakije is nu al zeker van de play-offs, terwijl Jong Oranje morgen weet of het ook een plek krijgt.

    Afgelopen donderdag verloor Jong Oranje ook al in eigen huis, toen was Georgië met 0-1 te sterk. Voorafgaand aan deze teleurstellende week was Jong Oranje nog ongeslagen op weg naar het EK van 2015.

  • Daniel

    Heb een groot deel van die match tegen Georgië gezien en ook die van vandaag. Oranje heeft totaal niets te zoeken op dat ek, ze zouden zelfs nog verliezen van een 4e klasser wat een lamlendig zooitje klunzen. En mensen die roepen dat van Ginkel in het grote Oranje moet hebben die wedstrijden blijkbaar niet gezien, dat wordt bank- of triibunezitten bij Milan.

  • Bertus67

    ik heb bewust niet gekeken,ik wil mij niet ergeren…. maar dit is toch te gek voor woorden, gooi er maar 11 nieuwe in die wel willen voetballen.. schande !

  • kieb

    Ik kan zijn keuze van destijds best begrijpen om voor chelsea te kiezen. Die gasten zijn in 1 klap binnen. Je kunt wel een jaartje langer in NL blijven, maar de garantie dat je geen blessures oploopt en het compleet mis kan gaan heb je niet. Maar het is voor zijn carrière wel jammer, want het was toch echt een goede voetballer. Ik denk dat destijds een tussenstap beter was geweest. Dan verdien je ook het dubbele, maar is de kans dat je speelt vele malen hoger.

  • Daniel

    Het is toch wel opvallend. Onder Stuivenberg 5 gewonnen en 1 gelijk. Hij gaat naar ManUtd en Koster neemt het over en gelijk 2 verloren. Vast houden aan namen die uit vorm zijn en dan krijg je dat.

  • Daniel

    Helemaal mee eens. Pas als je een tijdje in Oranje gespeeld hebt kun je de overstap naar zo'n grote club maken en niet eerder.

  • REDNECK

    Als je idd puur naar de namen kijkt is dit onbegrijpelijk.

  • Bertus67

    ja toch…ze kunnen wel voetbalen,maar de beleving en inzet……. tja 8-)

  • Den

    Het is gewoon dom. Dit maakt dat je ontwikkeling trager gaat. Kijk naar Klaassen en Depay: die zitten wel bij Oranje

  • Den

    Maar het zijn geen elf internationals in spe natuurlijk. Als hier twee of drie talenten inzitten voor het grote Oranje wil dat nog niet zeggen dat het ook een goed elftal is.

    Het zegt ook geen reet, dit soort resultaten. Kijk eens andersom: de succesvolle equipes van Foppe leverden amper succesvolle internationals op. Aissatti, Hofs, Babel, Rigters, Bakkal: waar zijn ze gebleven? Drenthe zat er ook nog bij. Huntelaar is de enige die bij me opkomt nu.

    Probleem met Jong Oranje is ook altijd al geweest dat het in de kwalificatie geplunderd werd door het grote Oranje. Gullit, van Basten speelden ook amper in dat elftal. Hier zijn er ook al weer een zooi spelers weggehaald. Tja, dat gaat ten koste van de ploeg.

    Volgens heeft ene JD die nu een programma op tv heeft bij zo'n Jong Oranje interland ooit eens gezegd heeft dat er niemand in zat voor het grote Oranje. Ter info: daar liep ene Bergkamp ook nog in dacht ik.