Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Aboutaleb: Ajax-fans nooit meer welkom

  • De Verdeler

    ROTTERDAM -

    Ajax-supporters zijn mogelijk nooit meer welkom bij wedstrijden tegen Feyenoord in De Kuip. Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam overweegt om de supporters tot nader order niet meer toe te laten in zijn stad.

    Feyenoord-fans zullen eveneens worden geweerd in Amsterdam, zegt Aboutaleb in een interview met RTV Rijnmond: ,,Wij zijn er niet op uit om onze steden te confronteren met ellende, dus we doen het maar niet." De Rotterdamse burgemeester zegt in nauw overleg te staan over de kwestie met zijn Amsterdamse collega Van der Laan.

    De Klassieker kost Aboutaleb teveel geld door de inzet van politie. ,,Als ik besluit om Ajax-supporters uit Amsterdam hier toe te laten, dan kan ik hier weer een paar honderd ME'ers op pad sturen. Die heb ik hard nodig op andere terreinen."

    Gemeentes moeten bezuinigen en dan zijn dit soort potjes een “fijn” begin….

    Jammer maar begrijpelijk….

  • Den

    Discussieer verder! :)

    http://forum.overvoetbal.nl/showthread.php?tid=51

  • REDNECK

    Hoezo begrijpelijk?

    Het was 5 jaar geleden al onzin…..de laatste Klassieker (met uitsupporters) in de arena was een v/d meest rustige die ik heb meegemaakt. Tevens worden de Feyenoord-suppporters nog eens gestraft door iets waar zijn niets mee te maken hadden (de laatste bekerfinale).

    Dit hele overleg was 1 groot theaterstukje….beide supportsverenigingen waren niet eens aanwezig. Ze hadden dit 5 jaar geleden al besloten en ze zullen de meest onzinnige dingen aangrijpen om maar geen uitsupporters te hoeven toe te laten.

    Verder kost het idd veel geld omdat al die overdreven veel ME en politie TOTAAL ONNODIG is. Beide supportsgroepen kunnen helemaal niet bij elkaar in de buurt komen.

    Moet je zondag ook eens opletten hoeveel politie en ME er alsnog aanwezig zijn…..en voor wat dan??? Feyenoord-supporters die onderling met elkaar op de vuist gaan ofzo? 8-)

  • jacco...

    precies!

  • Vakkie RR

    Die zijn er om de kiebjes te beschermen :D

  • REDNECK

    Als hij zou gaan dan kan me ik daar wel wat bij voorstellen idd nu je het zegt……:D

  • kieb

    Gezien je smilie is dit een van je beste grappen, dus geniet er vooral van.

    Wijzer zou zijn om je mening eens beter te onderbouwen dan met het betoogje dat je nu voert. Het gaat namelijk veel verder dan waar jij over praat.

    Zo is het te begrijpen dat er mensen zullen zijn die zeggen het onzin te vinden dat hun geld wordt gebruikt voor een voetbalpotje, terwijl ze niet van voetbal houden. Niet geheel onterecht, ondanks dat het een taak van de politie is om de mens veiligheid te bieden.

    Wederom zit je makkelijk vanachter je computertje te oordelen zonder dat je zelf de verantwoordelijkheid van die veiligheid op je schouders hebt. Je kunt je ook eens proberen in te denken wat mensen moeten doen die deze verantwoordelijkheid WEL hebben. Je kunt wel makkelijk zeggen dat er teveel ME is (en dat is misschien ook zo), maar wat gebeurd er als zaken toch uit de hand lopen omdat de koekenbakkers hun kansen ruiken omdat de ME niet met genoeg man aanwezig is.

    Wat als de vlam in de pan slaat en de supporters elkaar wel weten te vinden. Er moet dan toch ME worden ingezet . Wat als dit gebeurd met te weinig ME. Dan rollen er koppen.

    Het is niet zo makkelijk als je denkt………

    (Ik heb het niet over hoe de ME zijn werk doet)

  • Vakkie RR

    Slaapverwekkend….

  • REDNECK

    Juist omdat JIJ alleen vanachter je PC alles beoordeelt heb je geen idee wat er werkelijk allemaal speelt bij voetbalwedstijden.

    Ik heb al onderbouwd waarom het onzin is, de supportersgroepen kunnen simpelweg niet bij elkaar komen…..ook “waneer de ME niet met genoeg man aanwezig is”. Ook kan jij niet verklaren waarom er veel politie-en ME-inzet nodig is bij een wedstrijd waar alleen thuissupporters aanwezig zijn.

    PS ik maakte geen grap, maar lachte om de grap van Vakkie RR…..maar goed, niet begrijpend kunnen lezen is ook 1 v/d je handelsmerken natuurlijk, clown.

  • Werkpaard (in ruste)

    Iedereen mag zijn mening ventileren. Dat is het mooie aan dit maar ook “ons” nieuwe prikbord.