Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kan me niet herinneren

  • kieb

    Ik ben tevreden met het beleid en dat wordt vandaag ook bevestigd in het nieuws. Heb je vast gezien.

    Bij deze begraaf ik de strijdbijl, want het neemt kinderachtige vormen aan. We verschillen van mening en gaan zien wie er uiteindelijk gelijk zal hebben.

    We gaan over naar een nieuw forum waar we te gast zijn, dus ik zal proberen om mijn opmerkingen wat subtieler weer te geven vanaf vandaag.

  • REDNECK

    Ja, financieel staan we er eindelijk weer goed voor….maar sportief niet, dat heb je vast ook gezien.

    Subtiel of niet subtiel, gelijk of geen gelijk, moet je zelf weten……als het maar bij je doordringt dat we ALLEBEI het beste met Feyenoord voor hebben. Het enige verschil tussen ons is dat als het goed gaat ik dat zeg, maar ook als het niet goed gaat……en dat doe ik alleen omdat ik het juist anders wil zien!

    Nog wat leesvoer met een goede titel:

    Beleidsmatige onkunde moet je willen zien

    Zet honderd mensen bij elkaar met één vraagstelling en je krijgt een diversiteit aan meningen. Gooi een maatschappelijk gevoelig sausje over die vraagstelling en je kan er donder op zeggen dat er een verhitte discussie ontstaat. Om die honderd mensen eensgezind te krijgen moet je goed beargumenteerd de feiten uiteenzetten.

    De Feyenoord-familie predikt al jaren over één Feyenoord inclusief supporters, eensgezindheid met visie op de toekomst. Na het hele HNS-debacle leek, mede door de sportieve resultaten onder Koeman, de rust in alle lagen binnen Feyenoord wedergekeerd te zijn sinds afgelopen seizoen. Alleen al daarom had de transfer van Kenneth Vermeer naar Feyenoord nooit mogen gebeuren. Iedere simpele ziel kon het op zijn tien vingers natellen dat die transfer weer voor enorme onrust zou zorgen wat ook geschiede. Niet alleen de enorme verdeeldheid binnen Het Legioen, maar ook binnen de spelersgroep zorgde de opmerkelijke transfer voor onrust.

    Het gaat hier overigens niet om de persoon Vermeer, nee de transfer staat naar mijn mening symbool voor de beleidsmatige onkunde die in het Maasgebouw wederom aan de orde van de dag is. Natuurlijk maakt de transfer emoties los, het is er immers één van hunnie, echter beleidsmatig is de transfer eveneens op geen enkele manier feitelijk te onderbouwen als meerwaarde voor de club Feyenoord, laat staan dat het onderdeel is van het beoogde topsportklimaat. Sterker nog, zowel Eric Gudde als Martin van Geel spreken zichzelf op basis van uitspraken en het beoogde beleid keihard tegen met de transfer van Vermeer en overigens ook enkele andere transfers.

    Op 29 juli zei Eric Gudde het volgende: ”Zorgvuldigheid gaat voor snelheid. Indien er spelers worden aangetrokken, wil Feyenoord alleen investeren in jonge spelers die nog wat opleveren”. Dit wordt vervolgens aangevuld met (na het aantrekken van Boulahrouz, wat al niet in het beoogde beleid paste) het gegeven dat er in ieder geval niet nog een speler gehaald zal worden zonder restwaarde. Vervolgens worden zowel Wilkshire, El Ahmadi als Vermeer aangetrokken. Drie spelers zonder restwaarde. Ja, ook Vermeer is een speler zonder restwaarde, want er is geen Europese club die miljoenen gaat neerleggen voor een keeper te zijner tijd van dertig jaar oud.

    Op 1 september jl. haalde Van Geel hard uit naar Erwin Mulder. Sowieso zet ik niet alleen grote vraagtekens bij het publiekelijk slachtofferen van Erwin, maar ook de argumentatie raakt kant noch wal. Zo zei Van Geel: “Erwin Mulder speelt nu vier à vijf jaar bij Feyenoord in het eerste. Normaal gesproken moet een speler van Feyenoord dan de stap kunnen maken naar clubs als Lazio of Porto. Maar in zijn geval zagen we onvoldoende ontwikkeling. We hebben Erwin heel lang het vertrouwen gegeven, maar moeten verder als club”. Blijkbaar geldt dit argument niet voor een keeper van achtentwintig van hunnie, die meer dan honderd Eredivisiewedstrijden plus meer Europese (Champions (?) League) ervaring op zijn naam heeft staan. Die had dus met al die jaren ervaring bij hunnie al lang die stap moeten maken.

    En waarom is ineens de kritiek op Mulder wel gerechtvaardigd? Mathijssen had als routinier met zijn blunders een groot aandeel in de uitschakeling voor de Champions (?) League. Schaken presteert, op een kleine opleving na, al jaren niet naar het niveau van Feyenoord. Om maar te zwijgen over de ontbrekende meerwaarde van aangetrokken spelers als Verhoek, Vormer, Goossens, Singh, Swerts, Armenteros, Elabdellaoui waarbij ook nog de doorstroom vanuit Excelsior weinig plezier heeft opgeleverd.

    En ja, met minimale middelen is het lastig spelers aantrekken, maar dat rechtvaardigt op geen enkele wijze het continu aantrekken van middelmaat. Juist dan moet de kracht van je scouting naar boven komen wat andere clubs wel lukt. Hoeveel van de goedkope talenten heeft Feyenoord de afgelopen jaren bijvoorbeeld uit de Jupiler League gehaald? Spelers als Strootman, Chadli, Mertens om maar voorbeelden te noemen. Maar Van Geel valt niets te verwijten, die verdiende naar eigen zeggen al snel een fikse salarisverbetering en Gudde, ach die heeft een patent op wanbeleid voeren vanaf 2007. Is het geen ongeoorloofde risico’s nemen op transfergebied, dan is het wel in zeven jaar tijd een stadionproject (HNS) amateuristisch om zeep helpen, wat ook nog eens miljoenen heeft gekost.

    Voorstanders van de transfer van Vermeer hoor ik zeggen dat hij in alles een betere keeper is dan Mulder, echter zijn er geen enkele feiten te overleggen die dat beamen. De enkele statistieken die van beide heren bekend zijn spreken zelfs in het voordeel van Mulder. Overigens zijn het de kenners die roepen dat keepers op hun zevenentwintigste à achtentwintigste levensjaar op de top van hun kunnen zitten. Dat zou betekenen dat Vermeer op zijn top zit en Mulder nog twee à drie jaar groei kan doormaken. Dit gegeven plus die paar statistieken geven dus aan dat Mulder niet alleen beter scoort, maar in potentie dus ook een nog betere keeper kan worden dan Vermeer. Kortom, beleidsmatig had je dan voor een jongere keeper dan Mulder moeten gaan met meer kwaliteit, potentie en restwaarde voor de toekomst. Iets wat Warner Hahn absoluut heeft. Nogmaals het gaat hier niet om de strijd Mulder versus Vermeer, maar om de beleidsmatige onkunde binnen Feyenoord wat alles behalve topsport uitstraalt. Als je keeper naar je mening onvoldoende ontwikkeling doormaakt moet je kritisch kijken naar je keeper, maar ook naar de eigen organisatie in de persoon van de keeperstrainer Patrick Lodewijks en technisch directeur Van Geel. Als je pas na vijf jaar een speler evalueert over zijn ontwikkeling moet je toch eens achter je oren krabben en kritisch kijken naar de manier waarop de keepers getraind worden plus de handelingssnelheid binnen het technische beleid.

    Al maanden zag men de leegloop bij Feyenoord aan komen, analytici spraken er al over voor het Wereldkampioenschap. De heikele punten binnen de selectie voor dit seizoen waren daardoor al lang en breed bekend: een scorende spits, door selecteren op de vleugels en het middenveld, plus de leegloop in de verdediging opvangen met eigen jeugd en kwalitatieve aankopen. Een duidelijke opdracht dus voor Martin van Geel waarbij al was aangegeven dat de binnengekomen miljoenen ruimschoots geherinvesteerd konden worden.

    Ik was met stomheid geslagen over wat er vervolgens gebeurde. Vlak voor de kwalificatiewedstrijden van de Champions (?) League verkoop je vier van je sterkhouders waaronder je topschutter voor te weinig miljoenen, waarmee je direct de kwalificatie voor het miljoenenbal om zeep hielp. Want waar je zou verwachten dat er direct kwalitatieve vervanging gepresenteerd zou worden, kwam er in eerste instantie helemaal niets. Verbijsterend. Hoe kon Rutten in godsnaam in twee weken tijd een representatief elftal op poten zetten? Een onmachtig Feyenoord tegen een slecht Besiktas was het vervolg.

    Vervolgens blijkt ook het beoogde aankoopbeleid een wassen neus. Het aantrekken van Boulahrouz is in alle opzichten onbegrijpelijk. Die man was meer geblesseerd de afgelopen jaren dan een toegevoegde waarde. Sterker nog, hij kwam alles behalve fit bij Feyenoord binnen en na twee maanden kost die man Feyenoord dus alleen maar geld. Je zou kunnen zeggen dat hij toegevoegde waarde heeft met zijn ervaring, maar met Mathijssen in het team plus Van Gastel en Van Bronckhorst in de technische staf zou je zeggen toch over voldoende verdedigende ervaring in de organisatie te hebben om de jonkies te laten ontwikkelen.

    Bij de directie had het aantrekken van een kwalitatief goede spits de hoogste prioriteit. In twee maanden tijd heb ik vele namen voorbij horen komen waarvan met name Guidetti, Dost en Zapata veelvuldig de revue passeerden. Wat was nou daadwerkelijk het doel van Van Geel? Dost (eveneens medisch een vraagteken wegens blessures) en Zapata waren sowieso financieel niet haalbaar als het om salaris gaat. Waarom dan daar al die energie in steken? De contacten met Guidetti liepen al vele maanden langer om vervolgens door Van Geel gefileerd te worden op medische gronden. Als het daadwerkelijk om medische gronden ging, had dat boek al veel eerder gesloten kunnen en moeten worden. Als ik echter kijk hoe hij staat te ballen bij Jong Zweden en Celtic, is hij meer dan honderd procent medisch fit en heb je als Feyenoord zijnde gewoon een enorme kans op een goede, jonge spits met kwaliteit en restwaarde laten lopen. En dat gelul over zijn financiële eisen… waarom? Dost en Zapata zouden minstens net zo veel, zo niet veel meer willen verdienen. Daarnaast, wanneer je wil acteren als topclub moet je ook weer durven te investeren en langzamerhand het salarisplafond tot topclub niveau brengen. Verantwoord lef hebben heet dat. Want waarom kan PSV wel een Luuk de Jong aantrekken?

    Qua scouting schiet Feyenoord al jaren tekort. Ik zag op een gegeven moment de naam Kramaric voorbij komen, spits van NK Rijeka, onze tegenstander in de Europa League. Die jongen is drieëntwintig jaar oud en heeft er in negen wedstrijden al elf in liggen. Wordt in Kroatië gezien als één van dé spitsen voor de toekomst zo niet al van het heden. Was dat dan geen mogelijkheid? En hoe zit het met de Scandinavische landen? sc Heerenveen weet daar jaar in jaar uit goede talenten weg te halen. Met Ove Kindvall en Larsson als kenners en voormalig clubmensen moet daar toch ook voor Feyenoord een kwalitatief goede spits te halen zijn? En dan doel ik niet op het zeventienjarige Zweedse talent wat is gehaald, wat overigens dan weer wel goed werk is, maar iemand die er direct kan staan in Feyenoord 1?

    Nee, we eindigen de transferperiode met een halve, niet fitte en Europees geschorste spits, enkele dertigplussers zonder restwaarde waarvan de fitheid eveneens een vraagteken is. Waarbij je ook nog eens bent afgetroefd door het sportief en financieel armlastige FC Twente, die een van de grootste Nederlandse talenten binnen hengelt en die naar verluid veel minder voor hem hebben betaald dan het bod van Feyenoord. Maar we hebben wel een nieuwe keeper…

    Op het moment van schrijven hebben wij zojuist de vierde nederlaag op rij geleden, 2-0 van Go Ahead Eagles voor de beker. Wederom een wanprestatie na de geweldige pot in de Klassieker. Wederom komen we tot de conclusie dat er scorend vermogen ontbreekt, de verdediging alles behalve stevig staat en dat Vermeer daarin alles behalve een meerwaarde blijkt tot nu toe. In de laatste drie wedstrijden maar liefst vier tegendoelpunten incasseren uit standaardsituaties waarbij de organisatie vanuit keepersperspectief alles behalve sterk was. Onhoudbaar was die bal van Van Rhijn zegt men, ik zeg die bal mag er nooit in van die afstand. Muur sprong niet en was te groot, waardoor zijn zicht slecht was en hij zijn kansen om te anticiperen verkleinde. Een keeper staat er om de verdediging te organiseren, reddingen te verrichten en op die manier punten te pakken voor het team. Op dit moment zijn dat er nog nul en bij de volgende wedstrijden (Eagles uit, Standard Luik thuis) heb ik er een hard hoofd in dat het dan wel gaat gebeuren.

    Nee, Van Geel en Gudde hebben Rutten in het diepe geflikkerd en laten hem nu aan zijn lot over. Hij is de kop van jut en mensen roepen al om zijn ontslag. Daarmee kunnen beide heren hun eigen beleidsmatig falen maskeren, want als het te heet wordt onder de voeten wordt alles uit de kast getrokken om dat wat krom is recht te praten. Media offensiefjes om zo spelers, met name Vermeer, in een goed boekje te laten komen bij de achterban en mocht het sportief echt uit de hand lopen dan zal Rutten inderdaad de laan uitgestuurd worden wat de kritiek (bij de meeste) weer even zal temperen.

    Sportief falen kan je Rutten en de spelers aanrekenen, maar keer op keer beleidsmatig falen zit dieper in de organisatie. Moet je echter wel willen zien. Wil Feyenoord die paar stappen verder vooruit maken beste mensen, dan zal de club organisatorisch stevig moeten doorselecteren, want topsportklimaat begint aan de top!

  • Daniel

    Hebben ze nou bewust 1 pagina in het jaarverslag weggelaten, en wel de passiefkant (credit) van de balans ?

  • kieb

    Bedoel je de lening van de vrienden?

  • kieb

    Ik heb geen behoefte aan het lezen van lappen tekst als deze, vaak aangewakkerd door de groep van supporters waar ik niets mee heb. Dus ik sla ff over deze keer.

    Zoals gezegd, we zullen zien waar we staan over een tijdje en hoe de spits Kazim het gaat doen. Voorlopig is zijn gemiddelde erg hoog en is ook zijn honger hoog. Dat vind ik belangrijk. Ik vind het ok belangrijk dat hij tenminste een uitstraling heeft en volgens mij ook wel een killersmentaliteit. Nu nog het killersinstinct en het kan een goede spits worden. Voorlopig zit hij in ieder geval aan de goede kant van de twijfel.

  • REDNECK

    Kijk, en dat bedoel ik nou….je hebt het over blinde kritiek, maar je neemt juist zelf de moeite niet om je in de materie te verdiepen…..prima, maar veroordeel een ander dan niet.

    Kazim maakt een aardige indruk en maakte zaterdag uiteraard een schitterend doelpunt, nu maar hopen dat het de 3e goede gok op rij wordt.

  • Daniel

    zoals ik hem had gedownload leek het in a4 maar er staat nog een a4 naast zie ik nu, het ontbreekt dus niet.

    Duidelijk is wel dat er ook dit boekjaar 2014/15 winst gedraaid gaat worden want in het jaarverslag zit alleen de verkoop van BMI. Janmaat, de Vrij, Pelle en Vormer zitten in boekjaar 2014/15.

  • kieb

    Ik wil me niet verdiepen in deze verhalen. Als het weer begint met het aanhalen dat er geen spelers meer worden aangekocht zonder restwaarde en men dan wilkshire en boula moet aanhalen, dan heb ik het al gehad. In mijn ogen moet je een nuance aanbrengen in spelers die je voor miljoenen moet kopen zonder restwaarde en spelers die je een slaris betaald en weer laat oppleuren na een jaar omdat je dan cabral kan opstellen (als ie tenminste zo goed is als men zegt).

    Dan is het volgende stukje het verhaal over Mulder. Zelfs van Hanegem heeft toegegeven dat hij vorig seizoen geen punten heeft gepakt. 2 van zulke dingen en ik ben er al klaar mee.

    Dan begin jij met blinde kritiek, maar dit verhaal is de bijbel niet he. Dit zijn geen feiten, slechts hersenspinsels van een gefrustreerde supporter, die eigenlijk meer van Geel een klootzak vind, als dat ie het beleid slecht vind. Onterecht afzeiken is het in mijn ogen en teveel hameren op bepaalde uitspraken zonder daar eens menselijk in mee te kunnen denken.

    Ik hoor niemand praten over Overmars die roept dat dit de beste selectie sinds tijden is. Waarschijnlijk denken de meeste, laat hem maar lullen. En ze hebben gelijk ook.

  • kieb

    En het is leuk die berichten hoor, maar wat ik helemaal mooi vind is dat men gisteren ineens roept dat Feyenoord weer bovenin mee kan doen. Een week eerder zijn we degradatiekandidaat! Degene die dat geroepen heeft, heeft er dan denk ik heel veel verstand van.

  • REDNECK

    Jouw mening dan…in mijn eigen ben je naief en heb je oogkleppen op. Voor die genoemde punten heb jij ook geen verklaring….maar goed, daar komen we idd niet uit.

    Overigens is er wel degelijk ook kritiek op Overmars, al is dat gek genoeg wat minder als je 4x op rij kampioen wordt en je nu ook weer gedeeld koploer bent….