Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

OT vanaf 1 mei

  • Huil brigade

    Gekocht door Ajax.

    Ervaring in de kleine ruimte, doelgericht en een dodelijk schot.

  • Bertus67

    Biblebelt herdacht de doden op zaterdag

    RIJSWIJK -

    Een aantal gemeenten heeft zaterdagavond de Nederlandse slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog herdacht. Het waren vooral overwegend streng-christelijke plaatsen zoals Arnemuiden, Yerseke, Opheusden, Ochten, Urk en Staphorst. Omwille van de zondagsrust hielden zij de herdenking een dag eerder dan de officiële datum, 4 mei.

    In Werkendam werd zaterdag de officiële herdenking gehouden, maar op zondag wordt een tweede plechtigheid georganiseerd.

    Een groep mensen uit Urk voerde tevergeefs actie om de herdenking daar op 4 mei georganiseerd te krijgen. De groep wil nu dat de Tweede Kamer de wet aanpast zodat alle gemeenten worden verplicht de dodenherdenking op 4 mei te houden.

  • M P W

    Het is een nationale feestdag, maar ik weet niet in hoeverre gemeentes vrij zijn dat in te plannen. Vraag me af wat die gemeentes doen als 25 december op zondag valt. Vieren ze dat dan ook de 24e?

  • M P W

    De NS is een grote openbare maatschappelijke organisatie, die diensten moet aanbieden aan de bevolking. Zij hebben eigen personeel, maar maken tegelijkertijd ook gebruik van bedrijven die ingehuurd worden. Een daarvan is het het schoonmaken van treinen. De bedrijven factureren voor de geleverde diensten. Nu is het personeel van dat schoonmaakbedrijf in staking. In het begin heeft NS getracht te bemiddelen, maar dat is niet gelukt. De NS en de reizigers beginnen veel hinder te ondervinden, en het vuil stapelt zich op. Nu blijkt de NS naar alternatieven op zoek te zijn. Eigen personeel dat vrijwillig schoonmaakt, of ingehuurde uitzendkrachten. De vakbond beschuldigt nu de NS dat zij stakingsbreker zouden zijn. Ik denk dat de NS geen werkgever is, en bovendien aan de maatschappij verplicht is service te verlenen.

    Bovendien, in andere conflicten waarin vuilophalers staakten en het vuil zich opstapelde, werd het leger ingezet. Dan wordt het leger toch ook niet aangeklaagd alszijnde stakingsbreker?

  • erik

    Heeft het leger dat hier gedaan, tijdens een staking? Griekenland en Napels weet ik wel. Vreselijk, al die klagers over troep in de trein. neem je bende dan mee naar huis, als de prullenbalken vol zijn.

    Stakende schoonmakers gaan wel tijdelijk aan het werk, om Amsterdam CS netjes te maken voor dodenherdenking, klasse !

  • Bertus67

    ik vind het belachelijk dat om het geloof zo`n dag wordt verschoven!…….4 mei is 4 mei , punt uit

  • M P W

    Ik ook. Maar ik ben dan ook niet opgegroeid in zo'n omgeving….

  • M P W

    Volgens mij is dat standaard zodra er gevaar heerst. Gevaar voor de volksgezondheid in dit geval.

  • thomas..

    feestdag?

  • rudi

    Natuurlijk niet. Want volgens de chr. traditie is 1e Kerstdag een zondag

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.