Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

OT vanaf 1 mei

  • Bertus67

    Russische vloot op Noordzee gespot

    AMSTERDAM -

    Een Russische vloot, bestaande uit zes schepen met onder meer een vliegdekschip, vaart momenteel over de Noordzee. Twee dagen geleden werd de vloot al gesignaleerd in de Golf van Biskaje.

    Het Russische vliegdekschip Admiraal Kuznetsov met op de voorgrond de HMS Dragon van de Britse marine.

    Foto: EPA

    Vanuit daar zijn de schepen vervolgens via het Kanaal de Noordzee in gevaren. Hier zijn zij door de Britten en de Fransen begeleid. Momenteel varen de Russen in de Nederlandse Exclusieve Economische Zone (EEZ), meldt Defensie. Die ligt buiten de Nederlandse territoriale wateren.

    Moermansk

    Hoewel het vlootverband van de Russische marine waarschijnlijk onderweg is naar Moermansk, worden de schepen nauwlettend gevolgd. Zo observeert een vliegtuig van de kustwacht op verzoek van de marine de scheepsbewegingen.

    Naar verwachting vaart het eskader vannacht het Nederlandse watergebied uit. Hoewel het de schepen vrij staat hier te varen, is het ongebruikelijk dat Russische eenheden deze route gebruiken.

    Het is voor het eerst in 20 jaar dat de Russische marine in de Noordzee aanwezig is

  • M P W

    Lijkt me niet de korste weg om naar Moermansk te gaan…

  • Tonio

    12 punten voor Vadertje Rusland, Poetin wil zaterdag winnen.

  • erik

    Hoe wil je dan varen, om Ierland heen?

  • M P W

    Ze komen toch niet westwaarts vandaan?

  • erik

    Nee, uit het zuiden, en dan is door de noordzee volgens mij de kortste route.

  • rudi

    Ik bied je een paar lessen Aardrijkskunde aan. Ik denk dat je die vier jaar opleiding gemist hebt.

  • rudi

    Golf van Biskaje…vrij zuidelijk, je wilt naar het Oosten, want daar lig Rusland. Petra wil dan om Ierland heen. Ja hoor…vrouwen met richtingsgevoel. (:D

  • M P W

    Dat bedoel ik niet. De Russische vloot komt uit Rusland en moet naar (het Russische) Moermansk. Ik weet niet welke route ze achter de rug hebben, maar ze zijn in ieder geval de halve wereld rond geweest….

  • erik

    Ze kwamen van de Middellandse zee (dat vliegdekschip was daar al een tijdje gesignaleerd), wellicht daarvoor uit de Zwarte zee?

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.