Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

steeds meer kunstgras

  • Bertus67

    nog even en een gewoon grasveld waarop men voetbalt is voorbij

    nog even en het is overal kunstgras in Nederland…. dan nog een dak op het stadion en we hebben zaalvoetbal!:(

  • rudi

    Ben er ook bang voor. Nu is het een beetje competitievervalsing als een club kunstgras heeft. Over een tijdje is het competitievervalsing als een club echt gras heeft, vrees ik.

    En als het regent hoor je nat te worden

  • Bertus67

    en nu lees ik dit:

    Met de verkoop van Bruno Martins Indi, Stefan de Vrij, Daryl Janmaat en Graziano Pellè kwam er geld vrij bij Feyenoord. Toch wist de Rotterdamse club niet alle spelers binnen te halen die ze op het oog hadden. Behalve een gebrek aan voldoende financiële middelen om spelers als Bas Dost van VfL Wolfsburg aan te trekken, is er volgens technisch directeur Martin van Geel nog een andere reden.

    De Nederlandse grasvelden vallen bij vooral buitenlandse spelers niet altijd in goede aarde. Volgens Van Geel staat de Eredivisie niet bijzonder hoog aangeschreven in Europa. ‘Daar doen wij zelf ook aan mee door allerlei kunstgrasvelden aan te leggen. Je merkt dat dat meespeelt in de keuze bij buitenlandse spelers’, zegt hij in een interview met Feyenoord TV.

  • Daniel

    Vreemd dat je anderen daar niet over hoort, er komen trouwens nog bosjes buitenlanders naar Nederland om te voetballen. Kortom: van Geel probeert zijn falen te verbloemen..

  • kieb

    falen?

    Dat lijkt me een voorbarige conclusie

  • Daniel

    Heeft hij een goede spits gehaald dan ?

  • Werkpaard (in ruste)

    Even terug naar het kunstgras. Volgens mij lopen wij weer voorop als het om kunstgras gaat. In het buitenland zie je het niet zoveel, los van de Russen. Daar heeft het nl. meer te maken met de winterse omstandigheden.

    Vind kunstgras vooral een uitkomst voor bijvoorbeeld een trainingsveld. Naast het gewone gras kun je een extra kunstgrasveld aanleggen. Handig als de weersomstandigheden daar om vragen. Je ziet het bij veel amateurclubs ook al.

    Ben van mening dat wedstrijdvoetbal op gewoon gras gespeeld hoort te worden.

  • tukkerfan

    Kul verhaal. Hij is gewoon te laat. Het draait gewoon om het salaris wat Dost wil verdienen. Wat die buitenlanders betreft, ach die mogen van mij wegblijven. Samen met al die huurlingen. Gewoon eigen Nederlands talent opleiden. Al die buitenlandse huurlingen is nergens voor nodig, je leid op voor de verhurende club. Zie Twente toen met Stoch.

    Echt, die van Geel begint steeds meer te jammeren.

  • Daniel

    We hebben het al eens eerder hierover gehad en toen bleek dat in steeds meer landen, zelfs Engeland, er kunstgras komt. De kwaliteit is inmiddels meer dan goed en hoeft dus geen probleem meer op te leveren.

  • tukkerfan

    Klopt. Ik heb ooit eens met een D1 elftal gespeeld op een kunstgras veld van TenCate. Nu, de spelertjes vonden het prachtig. Zelfs een sliding is mogelijk.