Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

OT vanaf 1 mei

  • erik

    Pinkpop tijdelijk stop gezet, lees ik net na mijn vorige bericht.

  • Daniel

    Voorlopig zal er bij jouw ook weinig noodweer zijn. Blijft beperkt tot Limburg en de Achterhoek en een beetje Overijssel.

  • Bertus67

    het mooiste komt nu : Ze wachten op het optreden van Metallica. Dat begint om 21.30 uur

  • Daniel

    De SGP had dit noodweer al voor vrijdag besteld maar ze hebben naar een verkeerd telefoonnr gebeld.

  • erik

    Ja, de rest van mijn familie zit er middenin, hier is alleen oranje/paars buiten (en stervens benauwd)

  • Daniel

    Hier viel het nu mee, beetje regen en geen onweer, maar om 14.00 was er al meer regen en onweer.

    Jullie krijgen aan het einde van de avond, begin van de nacht nog het één en ander zie ik op weeronline.

  • Bertus67

    zou die dit soort muziek niet kunnen waarderen ?

    lol

  • Daniel

    Sympathy for the devil ? Denk het niet :)

  • Bertus67

    Staal koos studievriend als commissaris

    DEN HAAG -

    Voormalig directeur-bestuurder van Vestia Erik Staal, die zijn corporatie op de rand van de afgrond bracht, droeg zelf mensen voor als lid van de raad van commissarissen. Die ploeg moest op zijn woningbedrijf toezicht houden. Dat vertelde oud-voorzitter van die raad Jeroen Lugte woensdag voor de Parlementaire Enquêtecommissie Woningcorporaties.

    Het kantoorgebouw van Vestia in Den Haag.

    Het kantoorgebouw van Vestia in Den Haag.

    Foto: ANP

    Zelf was hij een studievriendje van Staal en hij vermoedt dat de anderen uit Staals ‘netwerk’ kwamen, maar ook de juiste kennis hadden. Lugte denkt verder dat hij ondanks de vriendschap voldoende kritisch kon zijn. Dat blijkt volgens hem ook wel uit het feit dat de raad de autovergoeding van Staal eens heeft beperkt en ook uit het gegeven dat Staal op een bepaald moment geen salarisverhoging meer kreeg. Toch „mocht hij er niet op achteruit gaan.” Staal verdiende in 2010 inclusief pensioenbijdrage een half miljoen per jaar. Het loon was met sprongen van soms een ton omhoog gegaan. Hij had ook nog bijverdiensten.

    Lugte vond het salaris toen allemaal geen probleem, maar snapt de latere publieke verontwaardiging wel, zegt hij nu. Vestia ging gruwelijk de mist in door grote risico's te nemen met zogenoemde derivaten, een financieel product. Hoewel Lugte destijds de indruk had dat de raad volledig op de hoogte werd gehouden, was dat niet zo. Brieven van banken die alarm sloegen over de financiële avonturen van Vestia, kreeg de raad niet onder ogen. Volgens Lugte heeft de raad ‘emotioneel gefaald’, maar rationeel niet, omdat ze een en ander niet kon voorzien. „Je moet wel signalen hebben.”

    Lugte had een raadsman meegenomen naar de commissie. De vroegere commissaris vertelde dat hij zijn archieven weliswaar in een versnipperaar had gegooid, maar dat had niets met de zorgen door Vestia te maken. Hij ruimde gewoon zijn huis op toen de kinderen de deur uit waren. Na overleg met de raadsman had hij dingen die hij dubbel had in de versnipperaar gegooid.

    Staal verschijnt donderdagmiddag voor de enquêtecommissie.

  • Bertus67

    Ik werd laatst met mijn auto aangehouden. Vraagt die agent: “Meneer, heeft u gedronken?” Ik zeg: “Wat zegt u, ober?” Foutje natuurlijk. Dus die agent vraagt nogmaals of ik gedronken heb. “Een biertje of tien, een paar glazen whisky en een paar glazen wijn.” zei ik. Zegt die agent: “Dan moet u even blazen.” Ik zeg: “Hoezo? Geloof je me niet?”

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.